Zielony Ursynów – zwyczajowa nazwa osiedla na Ursynowie obejmująca swoim zasięgiem rejony Miejskiego Systemu Informacji: Wyczółki, Grabów, Stary Imielin, Jeziorki Północne i Południowe, Pyry oraz Dąbrówkę. Jedną z głównych arterii osiedla jest ul. Puławska.

Budżet partycypacyjny

Nazwę Zielony Ursynów nosił także jeden z obszarów ówczesnego budżetu partycypacyjnego (obywatelskiego) na Ursynowie. Do dyspozycji mieszkańców przekazano w 2017 1 100 000 złotych[1]. W 2019 zlikwidowano możliwość dzielenia pieniędzy na obszary wydzielane przez dzielnice[2]. W budżecie partycypacyjnym na 2020 nie wyodrębiono już Zielonego Ursynowa.

Dzielnicowy Ośrodek Kultury

Zobacz więcej w artykule: Dzielnicowy Ośrodek Kultury Ursynów.

W 2015[3] podpisano umowę na budowę dzielnicowego ośrodka kultury przy ul. Kajakowej o powierzchni użytkowej ponad 1600 metrów kwadratowych. DOK Ursynów działa od 2017 r.

Komunikacja miejska

Pętla autobusowa Krasnowola na Zielonym Ursynowie

Od 21 sierpnia 2016 ruch autobusowy odbywa się także ul. Baletową, która jest jedną z ważniejszych ulic na osiedlu. Ulica musiała zostać przebudowana.

Mieszkańcy zabiegają także o wprowadzenie pojazdów komunikacji na m.in. ulice Taneczną, Tramblanki, Kadryla i Kądziołeczki. Pierwszy próbny przejazd dziewięciometrowym autobusem miał miejsce w październiku 2016.

Zarząd Transportu Miejskiego wskazuje jednak na konieczność przebudowy ulic – potrzebna jest naprawa nawierzchni, likwidacja progów zwalniających oraz przesuniecie słupów energetycznych[4]. Konsekwentnie uruchamiane są nowe linie autobusowe – w styczniu 2018 linia 239 zawitała na ul. Krasnowolską[5].

Przypisy