Przystanek Spartańska 01

Na terenie m.st. Warszawy znajduje się 1478 zespołów przystankowych i 51 stacji kolejowych obsługiwanych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Poniżej znajduje się ich lista.

Lista alfabetyczna

Spis zespołów przystankowych na terenie Warszawy wg liter. W nawiasie podano numer przystanku w ewidencji Zarządu Transportu Miejskiego. Stan na dzień 13.10.2020 r.

0-9 A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P R S Ś T U V W Z Ż

0-9

A

B

C

Ć

D

E

F

G

H

I

J

K

L

Ł

M

N

O

P

R

S

Ś

T

U

V

W

Z

Ż

Stacje kolejowe obsługiwane przez ZTM

Ciekawostki

  • W Warszawie znajduje się 3 698 przystanków autobusowych, a w aglomeracji warszawskiej 1 790.
  • Najwięcej w aglomeracji jest zespołów przystankowych na literę P (348) i K (256), a najmniej na X (XXI Wieku) i Ź (Źródlana) – po jednym. W Warszawie znajdują się tylko dwa zespoły przystankowe na literę Ć (Ćmielowska i Ćwiklińskiej) i literę V (Vogla i Vogla-Morysin) – co stanowi najmniejszą ich liczbę w mieście.
  • Przystanek Metro Centrum Nauki Kopernik dla linii 185 oraz 385 znajduje się wewnątrz Tunelu Wisłostrady.
  • Niektóre przystanki jak Kolejka Piaseczyńska w Piasecznie dla linii 727 funkcjonują w jedną stronę jako stały, a w drugą jako na żądanie.
  • Zespoły przystankowe Kolonia Helenów i Bronisława Czecha – Las nie mają możliwości przejścia przez ulicę.
  • W Warszawie jest 25 zespołów przystankowych zaczynających się na „Metro” i 32 zespoły zaczynających się na „PKP”.
  • Średnia odległość między przystankami autobusowymi to 1041 metrów, jest to jednak liczba zawyżona przez linie ekspresowe (średnia odległość bez linii ekspresowych to 699 metrów).

Zobacz też