Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ulica Zaułek.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole do 19 sierpnia 2019 roku

Zespół przystankowy Zaułek (nr 1204) – historyczny zespół przystankowy zlokalizowany w dzielnicy Białołęka, na ul. Berensona przy skrzyżowaniu z ul. Głębocką.

Historia

Zespół, wówczas pod nazwą Głębocka, został uruchomiony 3 czerwca 1996, w związku ze skierowaniem linii 132, przez ul. Lewandów i fragment ul. Berensona Zespół składał się z dwóch przystanków, o numerach 01 i 02. 29 grudnia 2005 dokonano zmiany nazwy na obecną[1].

Dnia 3 września 2015, w związku z rozpoczęciem budowy kanalizacji na ul. Głębockiej, w okolicy nieistniejącego wówczas przystanku Grodzisk 06 utworzono tymczasowy przystanek, który pełnił funkcję krańcowego dla linii 527, oraz nowo utworzonej linii E-7. 9 maja tego samego roku wprowadzono korekty tras objazdowych linii 527 i E-7, które zniknęły z zespołu, tym samym zlikwidowano przystanek tymczasowy.

30 marca 2018 roku, w związku z rozpoczęciem remontu ulicy Lewandów, zawieszone zostało funkcjonowanie przystanku 02, natomiast przystanek 01 pełnił funkcję krańcowego dla kursów skróconych linii 120, jednak nie miały one tam postoju - obsługiwały przystanek jak przelotowy.

W sierpniu 2019 roku, w związku z zakończeniem remontu ulic Lewandów i Berensona przywrócone zostało funkcjonowanie przystanku 02, tym samym przystanek 01 został zlikwidowany, w związku z wybudowaniem łącznika (ulica Skośna) ulic Lewandów i Berensona.

30 września 2019 roku zespół Zaułek zlikwidowano, poprzez wcielenie przystanku nr 02 do zespołu Grodzisk, gdzie otrzymał nr 03.

Układ przystanków

W zespole, przed likwidacją zatrzymywały się następujące linie komunikacji miejskiej:

Przypisy