Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Zacisze i stacja metra Zacisze.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Zacisze

Pętla Zacisze (do 2012)

Zespół przystankowy Zacisze (nr 1063, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych zlokalizowany na osiedlu Zacisze w dzielnicy Targówek, przy ul. Codziennej u zbiegu z ul. Blokową.

Historia

Kraniec Zacisze, jako łezkę wyłożoną trylinką, został uruchomiony 2 lutego 1969 roku. Jako pierwszą, skierowano tutaj linię 119. W 1977 roku dołączyły tutaj także podmiejską linie 209, wraz z nocną linią 612.

W latach 1979 - 1980 swój krótki epizod miała tutaj linia 145. W 1985 roku, w wyniku zmiany oznaczeń lini podmiejskich, w miejsce linii 209, pojechała strefowa linia 709, którą wycofano już w 1988 roku. W 1991 roku, zamiast wycofanej stąd linii 119, pojawiła się tutaj linia 512.

W 1992 roku, w miejsce nocnej linii 612, pojawiła się linia 607. W 2007 roku, w wyniku nocnej rewolucji, zlikwidowano linie 607. W latach 2008 - 2009 swój krótki epizod miała tutaj linia 307.

Likwidacja krańca

Pozostałości pętli (04.2013)

1 stycznia 2013 roku właściciel terenu rozwiązał umowę najmu z Zarządem Transportu Miejskiego, wobec czego dotychczasowa zawrotka została zlikwidowana, zaś autobusy linii 512 zawracały kryterium ulicznym z przystankiem nr 01 na ul. Codziennej.

Po uruchomieniu pętli Gilarska, 11 stycznia 2016 roku, na ul. Gilarskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Świętego Wincentego skierowano tam linię 512 i zespół Zacisze stracił charakter krańca. Przystanek nr 01 został wówczas przekształcony na przelotowy stały oraz uruchomiono nowy przelotowy przystanek nr 02[1].

30 marca 2019 roku, w związku z budową metra na Zaciszu i zamknięciem skrzyżowania Rolanda / Figara / Spójni / Codzienna, skrócono trasę linii 512; od tego momentu linia ta kończy swój bieg w zespole Zacisze, zawracając przez ulicę Blokową. Uruchomiono wówczas tymczasowy przystanek nr 52, obowiązujący jako "dla wysiadających", a także przystanek techniczny nr 71, zlokalizowany przy ulicy Blokowej, jednocześnie zawieszając przystanek nr 02.

6 lipca 2019 roku w związku z wprowadzeniem kolejnego etapu budowy metra na Zaciszu i otwarciem skrzyżowania Rolanda/Figara/Spójni/Codzienna przywrócono stałą trasę linii 512, tym samym likwidując przystanki nr 52 i 71.

Układ przystanków

Galeria

Przypisy

Advertisement