Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ulica Woronicza, Zajezdnia autobusowa Woronicza.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole "Woronicza"

Przystanki nr 07 i 08

Widok pętli tramwajowej

Czterdziestka jedynka na pętli (2013)

Zespół przystankowy Woronicza (nr 3240, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych i tramwajowych położonych na Mokotowie, na skrzyżowaniu ul. Wołoskiej i ul. Woronicza.

Historia

W zespole znajduje się również kraniec tramwajowy przy ul. Woronicza, choć należący do niego przystanek nr 72 jest jedynie postojowy i nie można na nim wsiąść. W pobliżu zespołu znajduje się zajezdnia tramwajowa "Mokotów", a przystanek nr 10 znajduje się przy wyjeździe z niej i uruchamiany jest tylko w wypadku, gdy linia kończy trasę na terenie zajezdni.

Dnia 30 listopada 2015 roku zmieniła się lokalizacja dwóch przystanków – nr 01 przesunięto za skrzyżowanie ul. Wołoskiej z ul. Woronicza, a nr 06 za skrzyżowaniem ul. Woronicza z ul. Wołoską w kierunku Zajezdni Woronicza.

Od 22 sierpnia 2016 roku do 3 września 2018 roku linie 17 oraz 18 (linia 18 tylko do dnia 9 czerwca 2018 roku) miały tutaj swój kraniec, z powodu przebudowy ulicy Marynarskiej i wyłączenia z użycia pętli Służewiec.

Układ przystanków

Advertisement