Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ulica Wiolinowa.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Wiolinowa

Zespół przystankowy Wiolinowa (nr 3293, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych położony na Ursynowie, w alei Komisji Edukacji Narodowej przy kościele Wniebowstąpienia Pańskiego. Nazwę zawdzięcza przebiegającej w pobliżu osiedlowej ulicy Wiolinowej.

Historia

Zespół powstał 3 grudnia 1997 roku wraz ze skierowaniem tym odcinkiem alei Komisji Edukacji Narodowej linii 514. Po likwidacji linii 1 sierpnia 2001 roku został skasowany, przywrócono go 23 października 2009 roku, po uruchomieniu linii 209. Od 23 września 2013 do 20 sierpnia 2016 zatrzymywały się na nim autobusy linii 809.

W dniach od 1 do 6 sierpnia 2014 roku na przystanku zatrzymywały się autobusy linii 136, 179, 195 i N34, co było spowodowane budową ronda na skrzyżowaniu ul. Surowieckiego z ul. Romera oraz wyłączeniem ruchu na obu tych ulicach. Podobna zmiana miała miejsce w dniach od 10 do 22 listopada 2014, kiedy skierowano tutaj jednokierunkowo autobusy wymienionych wyżej linii w związku z budową ronda na skrzyżowaniu ul. Herbsta i ul. Romera.

Układ przystanków

Galeria

Advertisement