Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Rondo Wiatraczna oraz Ulica Wiatraczna.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Wiatraczna

Kraniec tramwajowy

Kraniec tramwajowy nocą

Kraniec autobusowy (przystanek nr 17)

Zespół przystankowy Wiatraczna (nr 2008, rozkłady jazdy) – zespół przystanków oraz krańców autobusowych i tramwajowych, położony na Grochowie w dzielnicy Praga Południe, w obrębie ronda Wiatraczna, u zbiegu ul. Grochowskiej, ul. Wiatracznej, ul. Zakole oraz al. Stanów Zjednoczonych.

Historia

Kraniec autobusowy

Kraniec Wiatraczna, wówczas pod nazwą Grochów, został uruchomiony dnia 4 kwietnia 1949 roku. Jako pierwszą, skierowano tutaj linię 115, którą wycofano stąd już w sierpniu tego samego roku.

Ponownie, pętlę uruchomiono w 1953 roku, ponownie dla linii 115.

Pierwszy kraniec powstał 4 kwietnia 1949 dla linii 115. W 1964 roku kraniec został przebudowany do obecnej formy - terminala z 2 peronami. W dniach 3 września – 5 grudnia2008 roku wyremontowana została pętla autobusowa - wymieniono nawierzchnię peronów, chodniki oraz wiaty przystankowe.

Kraniec tramwajowy

Kraniec powstał w 1928 roku, początkowo był to "trójkąt" do zawracania, następnie dobudowano pętle, a w 1963 roku kraniec rozbudowano do obecnej postaci - terminalu z czterema stanowiskami. Podczas imprez na Stadionie Narodowym często swój kraniec ma tutaj linia 77.

Układ przystanków