Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: osiedle Utrata, ulica Utrata i Zespół przystankowy Utrata-Urząd Celny.

Zespół przystankowy Utrata (nr 1043, rozkłady jazdy) – zespół przystanków krańcowych autobusowych zlokalizowany w dzielnicy Targówek na osiedlu Utrata, na pętli przy ul. Gwarków.

Historia

Kraniec Utrata, wówczas pod nazwą Gwarków, został uruchomiony 19 października 1970 roku. Jako pierwszą, skierowano tutaj linię 138-bis. W 1976 roku linię 138-bis zastąpiono linią 138, która dojeżdża tu do dzisiaj.

W 1986 roku zmieniono nazwę zespołu zmieniono na Utrata-Skład. W 2000 roku przeszła modernizację, podczas której m.in. wymieniono nawierzchnię jezdni i peronu, a w ulicy Gwarków wydzielono specjalny pas dla autobusów skręcających na zawrotkę.

W 2007 roku skierowano tutaj nową linię 307, która zniknęła stąd 1 września 2009 roku, kiedy to została zastąpiona przez linię 338.

28 sierpnia 2011 roku, ponownie, zmieniono nazwę zespołu Zajezdnia Utrata, a 31 sierpnia 2017 roku, po raz kolejny, zmieniono nazwę zespołu na Utrata (dotychczasowy zespół Utrata zyskał nazwę Utrata-Urząd Celny).

Układ przystanków

  • 01:
    krańcowy: 138, 338
    okresowy na żądanie: N16

Ciekawostki

  • Nazwę Utrata Skład zainspirowaną nazwą pętli nosi powstały w 2011 roku warszawski zespół rockowy.

Galeria

Advertisement