Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole

Przystanek nr 01, w tle nr 02 (2014)

Przystanek nr 01 (2013 – przed zmianą nazwy)

Zespół przystankowy Ursus-Sanktuarium (nr 4211, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych, położony w Ursusie, na ul. Orląt Lwowskich, przy skrzyżowaniu z ul. Zagłoby.

Historia

Kraniec Ursus-Sanktuarium został uruchomiony dnia 1 czerwca 2013 roku, w związku z projektem racjonalizacji tras autobusowych, jednak jego położenie było szeroko krytykowane, ponieważ znajdował się blisko drzew i pasażerowie mieli problem z wysiadaniem z autobusu[1].

Jako pierwszą skierowano tutaj linię 129, którą już po kilku miesiącach zastąpiła okresowa linia 307, która została zawieszona na okres wakacji w 2015 roku i już po nich nie powróciła na ulice Warszawy.

Dnia 10 września 2017 roku przeniesiono dotychczasowy przystanek nr 53 do nowego zespołu Ursus-Niedźwiadek.

Kwestia nazwy

Do dnia 1 czerwca 2013 roku zespół ten nosił nazwę Zagłoby, jednak, z powodu dublowania nazwy istniejącego zespołu o tej samej nazwie na Bemowie nazwa została zmieniona na dzisiejszą.

Proboszcz sanktuarium starał się o zmianę nazwy zespołu na Sanktuarium M.B. Fatimskiej[2], jednak ostatecznie komisja ds. nazewnictwa miejskiego m. st. Warszawy uargumentowała zmianę na dzisiejszą nazwę tym, że istnieją już przystanki Rakowiecka-Sanktuarium i Siekierki-Sanktuarium i należy trzymać się reguły[3].

Układ przystanków

Przypisy

Advertisement