Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Tarchomin Kościelny.
Schemat docelowego rozmieszczenia przystanków tramwajowych w zespołach "Tarchomin Kościelny" i "Mehoffera"

Przystanek nr 01 (2015)

Zespół przystankowy Tarchomin Kościelny  (nr 1507, rozkłady jazdy) – pętla tramwajowa położona w dzielnicy Białołęka, u zbiegu ul. Światowida i ul. Mehoffera, w pobliżu zespołu Mehoffera.

Historia

Początkowo planowane było nazwanie pętli Nowe Świdry lub włączenie jej w obręb zespołu przystankowego Mehoffera.

Obecna nazwa została zaproponowana przez Zespół ds. Nazewnictwa Miejskiego. Argumentował to faktem znajomości przez mieszkańców terminu i umiejscowienia w topografii dzielnicy słowa Tarchomin oraz bliskim sąsiedztwem kościoła pw. św. Jakuba.

Spotkało się to z głosami niezadowolenia niektórych mieszkańców. Były związane m.in. z tym, że Miejski System Informacji przyporządkowuje teren pętli do Nowodworów. Pomimo protestów, nazwa Tarchomin Kościelny została przyjęta przez Zarząd Transportu Miejskiego.

Zespół składa się z czterech przystanków położonych przy pętli tramwajowej, która zaczęła działać 24 grudnia 2014, po oddaniu do użytku linii tramwajowej wzdłuż ul. Światowida – jako pierwsze dotarły tutaj pojazdy linii 2, kończące trasę na przystanku nr 01.

4 maja 2015 skierowano tutaj także tramwaje linii 17. Po wybudowaniu trasy tramwajowej do krańca Nowodwory, skierowano tam wówczas linię 2, pozostawiając kilka kursów skróconych na dotychczasowej trasie.

Układ przystanków

  • 01:
    dla wsiadających: 17
    okresowy dla wsiadających: 2
  • 02:
    dla wysiadających: 17
    okresowy dla wysiadających: 2
  • 71:
    techniczny: 17
  • 72:
    okresowy techniczny: 2

Galeria