Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: osiedle Stare Kabaty.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole „Stare Kabaty”

Zespół przystankowy Stare Kabaty (nr 3055, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych w Powsinie, w obrębie wielopoziomowego przecięcia ul. Korbońskiego z ul. Gąsek.

Historia

Zespół Stare Kabaty został uruchomiony dnia 24 listopada 1982 roku, wówczas pod nazwą Kabaty dla „139”, kursującej tu z Wilanowskiej, która dawniej kończyła swoją trasę na pętli Powsin-Park Kultury. Jedyny przystanek znajdował się na ul. Gąsek.

15 października 1996 roku zespół przemianowano na Stare Kabaty, a 5 stycznia 1998 roku przestał on obowiązywać jako kraniec, gdy linię „139” przekształcono w „806”, wycofując ją z zachodniej części Powsina, jednocześnie kierując tutaj linię „519”, która w niektórych kursach podjeżdżała do zespołu Stare Kabaty jadąc w kierunku Dworca Centralnego.

Od 19 listopada do 28 grudnia 2008 roku na pętli Stare Kabaty kończyły trasę wszystkie kursy linii „519” w związku z generalnym remontem pętli Powsin-Park Kultury. Dnia 10 września 2012 roku podjazdy pod zespół przejęła linia „725” (czyli dawne „806”, w które przekształcono „139”, które po powstaniu pętli kończyło tu trasę), która podjeżdżało pod pętlę Stare Kabaty w każdym kursie w kierunku Wilanowa.

3 września 2018 roku linię „725” zastąpiła linia „264”. Jej podjazdy do Starych Kabat zostały wycofane 24 września 2018 roku, kiedy to po utworzeniu linii autobusowych przez ul. Korbońskiego, zmianie uległ układ przystanków. Dotychczasowy przystanek przelotowy (nr 01) otrzymał nr 03, a numery 01 oraz 02 dostały przystanki przy Korbońskiego[1].

Układ przystanków

Galeria

Przypisy

  1. Zmiany w układzie komunikacyjnym na terenie Wilanowa, Ursynowa, Mokotowa i Konstancina-Jeziorny, ztm.waw.pl (archiwum), 20 września 2018 [dostęp: 15 listopada 2018]

Linki zewnętrzne

Advertisement