Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Stara Miłosna i ulica Graniczna.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole „Stara Miłosna Graniczna”

Zespół przystankowy Stara Miłosna (Graniczna) (nr 2440, rozkłady jazdy) – zespół przystanków i krańców autobusowych, położony na osiedlu Stara Miłosna w dzielnicy Wesoła, przy skrzyżowaniu ulic Borkowskiej i Granicznej.

Historia

Kraniec Stara Miłosna (Graniczna) został uruchomiony 1 grudnia 2018 roku dla przedłużonych z pętli Stara Miłosna (Ułańska) linii 173, 411 oraz 502. Przetarg pod budową nowej pętli ruszył w marcu 2018 roku, a sama budowa ruszyła w lipcu.

W ramach budowy, powstały dwa 60-metrowe perony przystankowe z wiatami, oświetlenie i odwodnienie, a wokół pętli na nowo zagospodarowany został teren zielony – w jej pobliżu zasadzone zostało ponad 100 drzew. Przewidziano również miejsce na ładowarkę dla autobusów elektrycznych. W bezpośrednim sąsiedztwie pętli powstało rondo, na skrzyżowaniu ulicy Borkowskiej i Granicznej.

Uruchomienie pętli wymusiło zmianę nazw przystanków, na których trasy kończą autobusy linii obsługujących pobliskie osiedla. Przystanek Stara Miłosna nazywa się teraz Stara Miłosna (Ułańska), a nazwa rzeczonego zespołu została zmieniona na Stara Miłosna (Graniczna) z dawnej nazwy Borkowska.

Układ przystanków

Galeria

Advertisement