Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego Ratuszowa. Zobacz też: Zespół przystankowy Ratuszowa-Zoo lub Ulica Ratuszowa.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole "Ratuszowa"

Przystanek nr 01

Zespół przystankowy Ratuszowa (nr 1468, rozkłady jazdy) – zespół przystanków tramwajowych, położony na Pradze Północ, na ul. Targowej w pobliżu skrzyżowania z ul. Ratuszową.

Historia

Zespół Ratuszowa został uruchomiony w 2011 roku, w związku z rozpoczęciem budowy II linii metra w rejonie Dworca Wileńskiego i zawieszeniem przystanków tramwajowych na ul. Targowej w ramach tego zespołu.

Był wykorzystywany także po otwarciu II linii w marcu 2015 aż do 4 września 2016 roku, kiedy to został zlikwidowany, po przebudowie układu torowego w rejonie stacji. Od 17 września do 16 października 2016 roku zespół uruchomiono ponownie dla linii 1, która w tym okresie w weekendy kursowała zmienioną trasą od rondo Żaba do ronda Starzyńskiego - nie Starzyńskiego, a 11 Listopada, Ratuszową i Jagiellońską. Zespół funkcjonował wyłącznie dla tej linii w weekendy.

16 lutego 2019 roku ponownie uruchomiono zespół przystankowy, uruchamiając jedynie przystanek 01 w miejscu 51.

Układ przystanków

  • 01:
    stały: 6, 20, 28
  • 02:
    zawieszony