Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: ulica Pratulińska.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespołach Targówek i Pratulińska

Zespół przystankowy Pratulińska (nr 1140) – historyczny zespół przystanków autobusowych, położony na Targówku, na skrzyżowaniu ul. Pratulińskiej z ul. Trocką.

Historia

Kraniec Pratulińska został uruchomiony 1 maja 2016 roku, jako tymczasowa pętla, w związku z rozbudową II lini metra na Targówku i zamknięciem ulicy Trockiej, w rejonie pętli Targówekautobusy zawracały poprzez specjalnie wybudowaną zawrotkę przy ulicy Zamiejskiej.

6 sierpnia 2018 roku, w związku z rozpoczęciem prac związanych z przebudową układu drogowego w rejonie skrzyżowania ulicy Pratulińskiej z ulicą Trocką, zmieniono tymczasowy układ przystanków w rejonie krańca, natomiast 6 października 2018 roku, po przywróceniu przejezdności ulicy Trockiej, zlikwidowano tymczasową pętlę wraz z przystankami tymczasowymi, przywracając jednocześnie funkcjonowanie przystanków nr 01 i nr 02, a także utrzymując działanie przystanku nr 55 w nowej lokalizacji.

Likwidacja zespołu

Zobacz więcej w artykule: Zespół przystankowy Metro Trocka.

15 września 2019 roku, wraz z uruchomieniem metra na Targówku, zespół został połączony z pętlą Targówek, w jeden zespół przystankowy Metro Trocka.

Bezpośrednio przed likwidacją, w zespole zatrzymywały się linie: 156, 160, 162, 199, 212, 256, 517 (w charakterze stałym), N02N12N62 (na żądanie).