Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: ulica Postępu i zespół przystankowy Postępu.

Przystanek nr 52 (2015)

Zespół przystankowy Postępu-Baza Transportowa (nr 3262) – historyczny zespół przystanków autobusowych, położony w dzielnicy Mokotów na ul. Postępu. Zespół nosił do 15 października 1996 roku nazwę RSW-Transport.

Historia zespołu

Pierwotnie zespół składał się z jednego przystanku (nr 02) i służył do obsługi znajdującej się obok centrali, był zlokalizowany na wysokości budynku przy ul. Postępu 21. Od uruchomienia przystanku zespół był obsługiwany przez linię 134, a od 1 lipca 1995 gdy ją zlikwidowano jego obsługę przejęła linia 182.

Początkowo przystanek obsługiwała też linia nocna 606. Dnia 1 grudnia 1992 roku, w wyniku tzw. V nocna rewolucja zastąpiła ją linia nocna 604, która robiła to do 31 maja 2007 roku, gdy przestała istnieć w wyniku VII nocnej rewolucji.

Zespół został zlikwidowany 1 października 2007 roku, gdy linia 182, która kursowała do tej pory od ul. Konstruktorskiej przez ul. Postępu do ul. Marynarskiej została "w celu zwiększenia atrakcyjności linii dla pasażerów" skierowana od ul. Postępu przez ul. Domaniewską i ul. Wołoską, gdzie powstało w tamtym czasie wiele nowych miejsc pracy. Tym sposobem przystanek przestał być obsługiwany przez jakiekolwiek linie i został zlikwidowany[1].

Od dnia 29 czerwca do 31 sierpnia 2015 roku zespół obsługiwała linia Z-1, a przystanki tymczasowe były zlokalizowane na wysokości numeru 19.

Układ przystanków

W zespole, bezpośrednio przed likwidacją, zatrzymywały się następujące linie komunikacji miejskiej:

Przypisy