Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: ulica Piaseczyńska.

Zespół przystankowy Piaseczyńska (nr 3118) – historyczny kraniec autobusowy, który był zlokalizowany w dzielnicy Mokotów, na ulicy Piaseczyńskiej.

Historia

Jako pierwsza na pętli ulicznej pojawiła się linia „130” na sylwestra 1967 roku. 28 kwietnia 1968 roku na pętlę dołączyła linia „122”.

Taki zestaw linii utrzymywał się do 1 października 1975 roku, kiedy to uruchomiono wspomagającą linię „122”, linię „422”. 4 lata później, 29 kwietnia 1979 roku z pętli ubyła linia „130”, ze względu na jej przedłużenie trasy w celu rozszerzenia obsługi komunikacyjnej osiedli Wilanów, Sadyba i Stegny. Taki stan linii utrzymał się tylko jeden dzień - 30 kwietnia uruchomiono linię „330”, kursującą na takiej samej trasie jak trasa linii „130”, przed jej przedłużeniem (tj. Dworzec Główny - Piaseczyńska). 2 lata później zlikwidowano linię „330”, która została połączona z linią „130”.

Taki zestaw linii (tj. „122”, „422”) utrzymywał się do 13 lutego 1989 roku, kiedy to przedłużono linię „422” do krańca Wilanów. Żywot pętli zakończył się 17 listopada 1990 roku, kiedy to przedłużono linię „122” do pętli Stegny, tym samym likwidując kraniec uliczny Piaseczyńska.

Układ przystanków

W zespole, bezpośrednio przed likwidacją, zatrzymywały się następujące linie komunikacji miejskiej:

  • 01:
    krańcowy: 122
  • 02:
    nieużywany
  • 03:
    nieużywany
  • 04:
    nieużywany

Advertisement