Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: przystanek kolejowy Warszawa Jeziorki.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole PKP Jeziorki

Przystanek nr 03
(2009, wiata typu "Targówek")

Zespół przystankowy PKP Jeziorki (nr 3025, rozkłady jazdy) – zespół przystanków i krańców autobusowych, położony na osiedlu Jeziorki Południowe w dzielnicy Ursynów, na ul. Karczunkowskiej, w pobliżu przystanku kolejowego Warszawa Jeziorki.

Historia

Kraniec PKP Jeziorki został uruchomiony 14 grudnia 2002 roku dla linii 319 kursującej tutaj z Metra Wilanowska. W kolejnym, 2003 roku, pojawiła się tutaj także nocna linia 606, której śladem pojechała linia N83, po nocnej rewolucji, 1 czerwca 2007 roku.

1 października 2008 roku trasę linii N83 wydłużono do pętli PKP Piaseczno, choć zostawiono podjazdy do krańca PKP Jeziorki. 23 października 2009 roku skierowano tutaj także linię 209 z Ursynowa Północnego.

1 lipca 2016 roku, w wyniku zmiany trasy linii 739, na pętli pojawiła się nowa linia strefowa uzupełniająca – L39, która jako pierwsza ma kraniec w Warszawie i jako druga wjeżdża do miasta.

Od 21 sierpnia 2016 roku, w związku z budową wiaduktu w ciągu ulicy Karczunkowskiej, nad linią kolejową nr 8, pętla jest przeniesiona w okolice ulicy Nawłockiej. Autobusy zawracają na prowizorycznej pętli.

Od 29 sierpnia 2020 roku przywrócono funkcjonowanie przystanków 01, 02, 03 i utworzono przystanek 04.

Układ przystanków

Galeria

Przypisy

Advertisement