Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Osiedle Górczewska i ulica Górczewska.
Układ przystanków w tym zespole jest czasowo zmieniony.
Powód to budowa drugiej linii metra na Bemowie.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Osiedle Górczewska

Pętla autobusowa Osiedle Górczewska (2008)

Pętla autobusowa Osiedle Górczewska (2014)

Pętla tramwajowa Osiedle Górczewska (2009)

Zespół przystankowy Osiedle Górczewska (nr 5050, rozkłady jazdy) – zespół przystanków i krańców autobusowych i tramwajowych, położony na Osiedlu Górczewska w dzielnicy Bemowo, w obrębie skrzyżowania ul. Górczewskiej i ul. Lazurowej.

Budowa nowego przystanku nr 01 w związku z przebudową skrzyżowania z ul. Górczewską (12.2012)

Przystanki oznaczone numerami nr 01, nr 02, nr 03 i nr 10 to przystanki autobusowe na skrzyżowaniu ul. Lazurowej z ul. Górczewską, oznaczone numerami od nr 04 do nr 09 to autobusowe przystanki krańcowe w pętli, a te oznaczone numerami od nr 11 do nr 15 to tramwajowe przystanki krańcowe również położone w pętli.

Historia

Kraniec autobusowy został uruchomiony 28 lipca 1984 roku i od samego początku zaczął pełnić ważną funkcję – przedłużono tu wszystkie linie z krańców Nowe Górce oraz Osiedle Lazurowa. Pętlę tramwajową uruchomiono 1 sierpnia 1992 roku. Do 15 października 1996 węzeł nosił nazwę Górczewska. Kraniec autobusowy przeszedł generalny remont w 2006 roku – wymieniono nawierzchnię przystanków oraz peronów przystankowych.

Układ przystanków