Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: osiedle Derby oraz zespoły przystankowe Osiedle Derby III i Osiedle Derby VI.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole "Osiedle Derby"

Zespół przystankowy Osiedle Derby (nr 1359, rozkłady jazdy) – zespół przystanków i krańców autobusowych, który znajduje się na Białołęce, w pobliżu skrzyżowania ul. Skarbka z Gór i ul. Magicznej.

Historia

Przystanek nr 02

Zespół Osiedle Derby został uruchomiony 1 marca 2008 roku, w celu poprawy komunikacji w rejonie osiedla Derby – początkowo był to przystanek przelotowy dla linii 204, która rok później zaczęła tu kończyć swoją trasę wraz z linią 304, a w 2013 roku, po rozbudowie krańca oraz przebudowie ul. Skarbka z Gór, dołączyła do nich linia 527. W 2015 roku dołączyła tu ekspresowa linia E-7 oraz linia nocna N11, a w 2016 - linia E-9

W dniach 15-16 lutego 2018 roku, w związku z uszkodzeniem prawego pasa jezdni na pętli autobusowej (obok peronu przystankowego) zawieszone zostało funkcjonowanie przystanku nr 02 - dla linii 204527 i N11 przystankiem dla wysiadających był przystanek nr 01, natomiast przystankiem dla wsiadających - 04. Linie 527 i N11 odbywały postoje na pętli na lewym (sąsiednim do uszkodzonego) pasie ruchu. 16 lutego 2018 roku, po wykonaniu niezbędnego remontu jezdni pętli autobusowej, autobusy wróciły na swoje podstawowe przystanki krańcowe.

W maju 2018 roku z powodu rozpoczęcia remontu ulicy Głębockiej do zespołu dołączyły linie 120 , 240 i 332, a przystanek nr 02 dla linii 204 zaczął pełnić funkcję technicznego.

Układ przystanków

Galeria

Advertisement