Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Natolin (strona ujednoznaczniająca).
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Natolin Północny

Widok na pętlę przed likwidacją (2015)

Widok na zlikwidowaną pętle autobusową (2017)

Autobus linii 195 na przystanku nr 14 (2014)

Zespół przystankowy Natolin Północny (nr 3142, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych położony na Natolinie w dzielnicy Ursynów, w obrębie skrzyżowania al. Komisji Edukacji Narodowej oraz ul. Filipiny Płaskowickiej.

Historia

Teren dawnej pętli z bazarowymi oznaczeniami (2018)

Pętla została uruchomiona 12 stycznia 1983 roku dla linii 177 oraz 451. Zapewniała połączenie młodego osiedla z Placem Trzech Krzyży oraz Centrum miasta.

2 grudnia 2017 roku, w wyniku przygotowań do budowy natolińskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy, z pętli autobusowej wycofano wszystkie linie autobusowe. 9 listopada 2018 roku został wprowadzony ostateczny układ komunikacyjny w tym rejonie.

Układ przystanków

  • 01:
    na żądanie: 136, 195
  • 02:
    stały: 192
  • 03:
    stały: 192
    na żądanie: N86
  • 04:
    na żądanie: N86
  • 06:
    krańcowy: 195
  • 08:
    krańcowy: 136
  • 22:
    krańcowy: 503

Ciekawostki

  • Z biegiem lat, na pętli zatrzymywało się coraz mniej autobusów, ale przy wszystkich stanowiskach na pętli postawiono nowoczesne wiaty przystankowe, co w połączeniu z kilkoma sklepami monopolowymi sprawiło, iż pętla Natolin Północny stała się siedliskiem osób bezdomnych i pijących, przez co zyskała niechlubne miano "Trójkąta Bermudzkiego Ursynowa". Na krańcu dochodziło do częstych bójek oraz interwencji straży miejskiej oraz policji[1].

Galeria

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement