Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: stacja metra Centrum Nauki Kopernik i Centrum Nauki Kopernik.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole Metro Centrum Nauki Kopernik

Przystanek nr 04 (2015)

Zespół przystankowy Metro Centrum Nauki Kopernik (nr 7079, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych, położony na Powiślu w dzielnicy Śródmieście, w obrębie skrzyżowania ul. Wybrzeże Kościuszkowskie z Zajęczą, Tamką oraz Mostem Świętokrzyskim.

Zespół tworzy węzeł komunikacyjny ze stacją metra (M2) Centrum Nauki Kopernik.

Historia

Przed uruchomieniem centralnego odcinka drugiej linii metra zespół nosił nazwę Pomnik Syreny. Początkowo zakładano, że w skład nowo powstałego zespołu wejdą przystanki nr 03 i nr 04, a przystanki nr 01 i nr 02 w Tunelu Wisłostrady zachowają swoją starą nazwę. Ostatecznie dnia 8 marca 2015 roku wszystkie przystanki otrzymały nową nazwę Metro Centrum Nauki Kopernik[1].

Dnia 1 marca 2017 roku uruchomiono linię 318, która ma swój kraniec w zespole. Jednocześnie uruchomiono przystanek nr 05, zlokalizowany na ul. Tamka za skrzyżowaniem z ul. Smulikowskiego, obowiązujący jako przelotowy.Po likwidacji linii 318 kraniec przestał być wykorzystywany.

Układ przystanków

Galeria

Przypisy

Linki zewnętrzne

Advertisement