Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego Instalatorów-KIS. Zobacz też: Ulica Instalatorów, Zespół przystankowy Instalatorów i Zespół przystankowy Instalatorów-KAM.

Zespół przystankowy Instalatorów-KIS (nr 4105) – historyczny zespół przystanków autobusowych, który był zlokalizowany w dzielnicy Włochy, na ul. Instalatorów, na wysokości numeru 23.

Zespół przystankowy funkcjonował prawdopodobnie od 22 września 1971 roku, gdy ul. Instalatorów skierowano pierwszy miejski autobus linii 350 w celu obsługi zlokalizowanych przy ulicy zakładów pracy. Zespół został zlikwidowany 24 czerwca 2019 roku[1] po przebudowie ul. Instalatorów. Wówczas uruchomione zostały nowe przystanki przelotowe w zespole Instalatorów oraz nowy zespół przystankowy Rakowska. W związku z dużym zagęszczeniem przystanków na tym odcinku zespół Instalatorów-KIS uległ likwidacji.

Nazwa zespołu pochodziła od skrótu nazwy Kombinatu Instalacji Sanitarnych Budownictwa Warszawa, mającego dawniej siedzibę w pobliżu przystanku[2].

Układ przystanków

W zespole w ostatnim dniu istnienia zatrzymywały się następujące linie komunikacji miejskiej:

Przypisy