Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: ulica Instalatorów.

Schemat rozmieszczenia przystanków w zespole „Instalatorów”

Przystanek nr 01 (obecnie nr 03)

Zawrotka dla autobusów

Zespół przystankowy Instalatorów (nr 4106, rozkłady jazdy) – zespół przystanków, składający się z dwóch przystanków i pętli o nawierzchni z trylinki, znajdujących się na ul. Instalatorów.

Historia

Kraniec Instalatorów został uruchomiony 22 września 1971 roku. Jako pierwsza, skierowana została tutaj linia okresowa 350 kursująca w dni robocze, która kursowała tu z Nowego Światu. 10 sierpnia 1991 roku linię skierowano do pętli Szczęśliwice, kierując do pętli Instalatorów jedynie część kursów.

1 marca 1995 roku linię 350 przekształcono w linię zwykłą 128, a do pętli wciąż kursowały tylko kursy wariantowe. W związku z likwidacją linii 128, 29 stycznia 2007 roku, przez pętlę przejazdem zaczęła kursować linia 154 (Osiedle Górczewska - MDL Cargo). 7 kwietnia 2008 roku do pętli skierowano nową linię 306 z Osiedla Kabaty, a wydłużone kursy 154 zlikwidowano.

Po przedłużeniu, 1 września 2015 roku, wszystkich kursów linii 306 do krańca Ursus-Ratusz, zespół stracił swój status krańca, a dotychczasowy przystanek krańcowy stał się przystankiem w jednym kierunku dla tejże linii.

Od 2 stycznia 2017 autobusy zatrzymują się w zespole w charakterze warunkowym. 24 czerwca 2019 roku, w związku z zakończeniem przebudowy ul. Instalatorów, dotychczasowy przystanek nr 01, znajdujący się na pętli, został przemianowany na 03. Jednocześnie zawieszono jego działanie. Ponadto, uruchomiono nowe przystanki nr 01 oraz nr 02, zlokalizowane za i przed pętlą autobusową.

Układ przystanków

  • 01:
    na żądanie: 228, 328
  • 02:
    na żądanie: 228, 328
  • 03:
    nieużywany

Advertisement