Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Fort Wola (strona ujednoznaczniająca).
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespołach Fort Wola i Cmentarz Wolski

Przystanki tramwajowe
(wiaty typu "Adpol")

Zespół przystankowy Fort Wola (nr 5021, rozkłady jazdy) – zespół przystanków tramwajowych i autobusowych położony w dzielnicy Wola, na ulicy Wolskiej, przy skrzyżowaniu z ulicą Fort Wola, w pobliżu Centrum Handlowego Fort Wola oraz dawnego Fortu Wola.

Dnia 30 czerwca 2018 roku, w związku z wymianą nawierzchni przystanku nr 02, zawieszono jego działanie. W zamian uruchomiono tymczasowy przystanek nr 52, który znajduje się około 80 metrów za docelową lokalizacją.

Dnia 6 sierpnia 2018 roku, w związku z zakończeniem remontu nawierzchni przystanku nr 02 przywrócono jego funkcjonowanie, jednocześnie likwidując tymczasowy przystanek nr 52.

Układ przystanków

Ciekawostki

  • Dnia 10 lutego 2010 roku na przystanku nr 03 doszło do szamotaniny pomiędzy dwoma pijanymi mężczyznami a funkcjonariuszem Policji, mł. asp. Andrzejem Strujem. Policjant, będący wówczas na urlopie wypoczynkowym, podjął interwencję wobec pijanych chuliganów, którzy rzucili koszem na śmieci w tramwaj. W trakcie szamotaniny jeden z przestępców kilkakrotnie dźgnął funkcjonariusza nożem. Ten w wyniku obrażeń zmarł później w szpitalu.
  • Dnia 10 lutego 2011 roku na stojącej nieopodal przystanku kapliczce odsłonięto tablicę upamiętniającą Andrzeja Struja.

Galeria

Advertisement