Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego Cmentarz Bródnowski (Odrowąża). Zobacz też: Cmentarz Bródnowski (strona ujednoznaczniająca), Ulica Odrowąża.

Zespół przystankowy Cmentarz Bródnowski (Odrowąża) (nr 1502, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych uruchamiany jedynie w okresie Wszystkich Świętych, położony na Targówku, przy ul. Odrowąża przy skrzyżowaniu z ul. Pożarową.

Historia

Zespół Cmentarz Bródnowski (Odrowąża) uruchomiono po raz pierwszy w 1947 roku dla linii Y. W latach 1950-1961 przystanków nie uruchomiano. Dopiero od 1962 roku pojawiła się linia „Plac Defilad - Cmentarz Bródnowski (Odrowąża)”, która prawie rokrocznie (z przerwą w 1989) kończyła tu trasę do 1990 roku włącznie. W międzyczasie, w latach 1963-1964, krańcowała tu również linia „Powązki-Cmentarz Wojskowy - Cmentarz Bródnowski (Odrowąża)”. W 1991 pojawiła się linia „Królewska - Cmentarz Bródnowski (Odrowąża)”, którą w 1996 roku przeobrażono w linię 276, a w 2008 roku - w linię C76, która do dzisiaj nieprzerwanie kończy tu trasę.

Układ przystanków

  • 41:
    okresowy dla wsiadających (Wszystkich Świętych): C76
  • 42:
    okresowy dla wysiadających (Wszystkich Świętych): C76

Advertisement