Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Kanał Żerański i zespół przystankowy Kanał Żerański.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespołach "Białołęka-Kanał" oraz "Bruszewska"

Przystanek nr 01

Przystanek nr 02 i dawna pętla (2013)

Zespół przystankowy Białołęka-Kanał (nr 1174, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych w dzielnicy Białołęka, położony przy skrzyżowaniu ul. Białołęckiej z ul. Hemara.

Historia

Kraniec Białołęka-Kanał został uruchomiony dnia 6 lutego 1966 roku. Była to pętla w kształcie owalu, wyłożona trylinką, zlokalizowano przy ul. Białołęckiej. Jako pierwszą skierowano tutaj linię 145.

W 1971 roku skierowano tutaj także linię 165, która kursowała tutaj do 1979 roku, kiedy to została zlikwidowana. 29 stycznia 1983 roku przedłużono trasę linii 145 do Brzezin i w tym samym pętla, po 17 latach działania, została zlikwidowana. Od tego czasu zespół wykorzystywany jest tylko przelotowo - składa się on z dwóch przystanków. Obecnie istnieją jedynie szczątki pętli - wcześniej istniała ona w pełni będąc nieprzejezdna, jednak została częściowo zlikwidowana podczas budowy w 2018 roku przedłużenia ul. Hemara od ul. Majewskiej do ul. Białołęckiej; uruchomiono wtedy w zespole przystanek nr 04 zlokalizowany przy ul. Hemara.

Układ przystanków

Advertisement