Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zespołu przystankowego. Zobacz też: Ulica Świętego Wincentego.
Schemat rozmieszczenia przystanków w zespołach „Świętego Wincentego” i „Targówek-Ratusz”

Przystanek nr 01
(2009, wiata typu "Targówek")

Zespół przystankowy Świętego Wincentego (nr 1282, rozkłady jazdy) – zespół przystanków autobusowych na Bródnie w dzielnicy Targówek, u zbiegu ul. Kondratowicza z ul. Świętego Wincentego.

Historia

Do 20 maja 2005 roku zespół nosił nazwę Zaciszańska i posiadał jedynie przystanek nr 01, kiedy to połączono go z przystankiem Malborska 01 w jeden, o obecnej nazwie. Przystanki otrzymały kolejno numery 04 i 01[1]. Przystanek nr 02 uruchomiono 4 miesiące później, 20 września[1]. Dotychczas nazwę Świętego Wincentego nosił obecny zespół Rondo Żaba.

8 listopada 2011 roku uruchomiono przystanek nr 06[2].

Od 1 września 2015 roku do 2 marca 2019 roku zespół służył jako kraniec dla 412.

Od dnia 8 czerwca 2019 roku w związku z zamknięciem skrzyżowania ulic Kondratowicza i Świętego Wincentego, zespół ten służył jako tymczasowy kraniec dla 112, 327, Z52 i N12. 20 czerwca 2019 roku z krańca zniknęła linia Z52.

Dnia 2 września 2019 roku wraz z przywróceniem przejezdności skrzyżowania, kraniec został zlikwidowany, natomiast przystanki nr 06 i 51 zostały wcielone do zespołu przystankowego Targówek-Ratusz, jednocześnie uruchomiając nowy przystanek nr 51[3].

Układ przystanków

Przypisy

Advertisement