Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy zajezdni tramwajowej. Zobacz też: Annopol (osiedle), zespół przystankowy Annopol i Ulica Annopol.

Zajezdnia tramwajowa Annopol[1] (dawniej używana nazwa projektu: zajezdnia Żerań Wschodni) to planowany zakład eksploatacji tramwajów, który ma być położony na Białołęce, w obszarze MSI Annopol. Ma on mieć powierzchnię 11,76 ha i pojemność 150 wagonów tramwajowych o dł. 33 m każdy.

Zajezdnia ma zostać uruchomiona w celu polepszenia obsługi prawobrzeżnej Warszawy siecią tramwajową. Początkowo planowano wybudowanie zajezdni obok dzisiejszej pętli tramwajowej Żerań Wschodni, przy skrzyżowaniu ul. Annopol z ul. Daniszewską, jednak kwestie własności gruntów wymogły zmianę tych planów i nowa zajezdnia ma powstać w rejonie pętli Annopol, między ul. Annopol a ul. Białołęcką[2]. Przy zajezdni planowany jest parking Parkuj i Jedź. Istnieją plany, aby po zbudowaniu zajezdni część zajezdni tramwajowej na Kawęczyńskiej zmienić w muzeum komunikacji miejskiej.

Aktualnie trwa postępowanie przetargowe na koncepcję, zgromadzenie decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej, przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej. 9 lipca 2014 roku Tramwaje Warszawskie ogłosiły wynik przetargu na opracowanie dokumentacji budowy nowej zajezdni – zwycięską ofertę o wartości 2 804 479,83 złotych (brutto) przedstawiła francuska firma Systra S.A[1], która odmówiła podpisania umowy. Nowy przetarg został rozpisany we wrześniu, a umowa z firmą AS Projekt Archi Studio została podpisana na początku 2015 roku[3]. Wybrana spółka ma mieć dwa lata na wykonanie dokumentacji[4]. Na początku 2017 r. spółka otrzymała decyzję środowiskową[5]. Pod koniec 2016 r. spółka złożyła wniosek o dofinansowanie ze środków POIiŚ[5]. Otwarcie zajezdni planowane jest na koniec 2020.

Przypisy

Advertisement