Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego - jeden z 18 wydziałów największej polskiej uczelni wyższej. Istnieje od 1969 roku, a siedzibę główną ma w zabytkowym budynku przy ul. Hożej 69.

Wydział prowadzi studia dzienne na dwóch kierunkach - fizyka i astronomia. Magisterskie studia dzienne na kierunku fizyka trwają 5 lub 5,5 lat (w zależności od specjalizacji), a na kierunku astronomia 5 lat, prowadzone są także trzyletnie studia zawodowe, licencjackie w trzech specjalizacjach: metody komputerowe, fizyka środowiska oraz fizyka materiałowa i optyka.

Studenci kierunku fizyka i astronomia mogą dodatkowo uzyskać uprawnienia do nauczania w szkole, zaliczając przedmioty bloku pedagogicznego. Na Wydziale Fizyki działa również czteroletnie Studium Doktoranckie i trwające trzy semestry Studium Podyplomowe Fizyki z Astronomią.

Wydział Fizyki dysponuje dobrze wyposażonymi specjalistycznymi laboratoriami naukowymi. Badania prowadzone są także we współpracy z wieloma ośrodkami naukowo-badawczymi na całym świecie. Wydział prowadzi ciekawą inicjatywę dla pasjonatów fizyki pt.: "Zapytaj fizyka". Drogą internetową można zadać pytanie związane z fizyką i otrzymać na nie odpowiedź.

Struktura

W skład wydziału wchodzą:

Historia

Fizyka i astronomia istnieją w Uniwersytecie Warszawskim od chwili jego utworzenia w 1816 roku. Do 1926 roku fizyka i astronomia należały organizacyjnie do Wydziału Filozoficznego, potem aż do 1949 roku do Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego. Przez trzy kolejne lata fizycy należeli do Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii a przez następne szesnaście lat - do Wydziału Matematyki i Fizyki. Od 1969 roku - istnieje Wydział Fizyki. W budynku przy Hożej 69 istnieje od 1920 roku, wtedy to Stefan Pieńkowski utworzył tutaj Zakład Fizyczny UW, przemianowany potem na Zakład Fizyki Doświadczalnej UW.

W 2014 roku oddano do użytku nowoczesny gmach wydziału przy ul. Pasteura.

Dziekani

Dane teleadresowe

  • ul. Hoża 69, 00-681 Warszawa
  • centrala tel. + 22 55-32000 begin_of_the_skype_highlighting              + 22 55-32000      end_of_the_skype_highlighting
  • Dziekanat:
    • tel. + 22 55-32123, 22 6215448, e-mail: dziekfiz@fuw.edu.pl (pracownicy, doktoranci)
    • tel. + 22 55-32156, 22 6219775, e-mail: studfiz@fuw.edu.pl (studenci)
    • fax. + 22 55-32333

Znani absolwenci

Linki zewnętrzne