Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy wydziału Uniwersytetu. Zobacz też: Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej.

Gmach Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego (2010)

Wydział Chemii Uniwersytetu Warszawskiego – wydział Uniwersytetu Warszawskiego, którego siedziba mieści się w gmachu własnym przy ulicy Ludwika Pasteura 1 na Ochocie. Dziekanem wydziału jest prof. dr hab. Paweł Kulesza.

Historia wydziału chemii sięga początków istnienia Uniwersytetu Warszawskiego, kiedy to chemię lokowano na Wydziale Umiejętności Filozoficznych w Oddziale III – Nauk Przyrodniczych. Po odzyskaniu niepodległości chemia wykładana była na wydziale filozoficznym, z którego w 1927 roku wydzielony został wydział matematyczno-przyrodniczy. Brak miejsca w budynkach przy Krakowskim Przedmieściu doprowadził do budowy nowego gmachu przy Pasteura, który choć oddano do użytku w 1939 roku, to zaczął służyć studentom dopiero po 1945 roku. W 1951 roku z wydziału matematyczno-przyrodniczego wydzielono wydział Matematyki, Fizyki i Chemii, który podzielił się w 1955 roku, doprowadzając do utworzenia wydziału chemii.

Wydział prowadzi nauczanie na kierunku Chemia oraz na Międzywydziałowym Indywidualnym Studium Matematyczno-Przyrodniczym.

Linki zewnętrzne