Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy stacji kolejowej. Zobacz też: Praga (część Warszawy) i PKP Praga (przystanek).

Peron stacji

Widok z kładki

Kładka nad torami

Drugi, "stary" peron stacji

Warszawa Praga – stacja kolejowa obsługiwana przez Koleje Mazowieckie położona przy ulicy Pożarowej. Znajduje się ona na 10. kilometrze linii kolejowej nr 9 (Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny) i 13. kilometrze linii kolejowej nr 20 (Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga). Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 1902, rozkłady jazdy).

Stacja posiada dwa perony, każdy z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszone wiatami. Kasy biletowe są nieczynne. Poruszanie się między peronami ułatwia przejście podziemne łączące stację z ul. Pożarową i kładka nad torami łączące ją z ul. Golędzinowską. Od lat sześćdziesiątych XX wieku do pierwszych lat XXI wieku za peronem znajdowała się jednokierunkowa bocznica dla kolei towarowej, która prowadziła przez stację Warszawa Faelbet do Warszawy Annopol.

Ze stacji można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Legionowa, Nasielska i Iłowa. Zatrzymują się tutaj również pociągi linii S3 i S9 Szybkiej Kolei Miejskiej.

Do stacji kolejowej Warszawa Praga można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Praga.

Galeria przed przebudową

PKP Praga.jpg
PKP Praga 2.jpg
DSC04099.JPG
DSC04100.JPG

Linia kolejowa nr 9 (Warszawa Wschodnia — Gdańsk Główny)
Warszawa WschodniaWarszawa PragaWarszawa Toruńska

Linia kolejowa nr 20 (Warszawa Główna Towarowa — Warszawa Praga)
Warszawa ZooWarszawa Pragakoniec linii