Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Ochota (dzielnica) i przystanek kolejowy Warszawa Ochota.

Warszawa Ochota WKD – przystanek osobowy WKD położony przy placu Zawiszy w wykopie linii średnicowej po jego południowej stronie (od strony Al. Jerozolimskich), równolegle do przystanku Warszawa Ochota. Obsługuje wyłącznie pociągi WKD (kursujące po linii kolejowej nr 47 i jej odgałęzieniu – nr 48). Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 4911, rozkłady jazdy).

Między 1 lipca a 31 sierpnia 2016 przystanek był zamknięty z powodu zawieszenia ruchu pociągów na odcinku Warszawa Zachodnia WKDWarszawa Śródmieście WKD w związku z remontem toru nr 2.

Przystanek posiada jeden zadaszony peron wyspowy o dwóch krawędziach peronowych. W hali kasowej (użytkowanej wspólnie przez WKD i Koleje Mazowieckie) działa kasa pełnozakresowa oraz umieszczony jest kasownik biletów ZTM, na peronie zainstalowany jest automat sprzedający bilety. Równolegle do przystanku położony jest przystanek Warszawa Ochota, z którego korzystają pociągi SKM i Kolei Mazowieckich. Poruszanie się między peronami umożliwia przejście nadziemne. Przystanek i jego budynki powstały w latach 19541962 według projektu Arseniusza Romanowicza i Piotra Szymaniaka, a oddano go do użytku 9 września 1963 roku[1]. W 2008 roku budynki przystanku przeszły generalny remont. W styczniu 2008 pojawiła się propozycja wojewódzkiego konserwatora zabytków, aby rozwiązania architektoniczne z lat 60. XX wieku wpisać na listę zabytków. Pod koniec lutego rozpoczął się remont dworca, który zakończył się w lipcu tegoż roku.

Przypisy

Linki zewnętrzne