Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: ulica Mokry Ług i zespół przystankowy PKP Mokry Ług.

Widok na peron

Widok na peron z torowiska

Miejsce, w którym powstał przystanek kolejowy (08.2014)

Warszawa Mokry Ług – przystanek kolejowy, który powstał w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Zielonka (część linii kolejowej E75). Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 2920, rozkłady jazdy).

Przystanek składa się z dwóch peronów bocznych oddalonych od siebie o 250 metrów, a pomiędzy peronami został umiejscowiony przejazd kolejowy. Na przystanku oprócz megafonów zainstalowane są zegary i oznakowanie stałe[1].

12 października 2014 roku zamknięto fragment linii kolejowej w celu zbudowania przystanku i modernizacji linii[2], prace zakończono w lipcu 2016 roku, a przystanek otwarto 1 sierpnia 2016 roku.

Pomysł budowy przystanku był krytykowany m.in. przez burmistrz Rembertowa Agnieszkę Kądeję jako mający bardziej służyć mieszkańcom Zielonki niż Rembertowa, która preferowałaby raczej stację na skrzyżowaniu Chełmżyńskiej i Strażackiej[3].

Przystanek znajduje się przy skrzyżowaniu ul. Czwartaków i al. Sztandarów, przy zespole przystankowym PKP Mokry Ług, z którym stacja tworzy jeden węzeł. Na stacji zatrzymują się pociągi Kolei Mazowieckich. Jest to przystanek graniczny pierwszej strefy biletowej ZTM.

Linki zewnętrzne

Przypisy