Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: osiedle Młynów.

Widok ogólny przystanku

Warszawa Młynów (do 2018 roku Warszawa Koło) – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie i Szybką Kolej Miejską (S9), położony przy skrzyżowaniu alei Prymasa Tysiąclecia z ulicą Górczewską.

Znajduje się on na 6. kilometrze linii kolejowej nr 20 łączącej stację Warszawa Główna Towarowa ze stacją Warszawa Praga. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 5904, rozkłady jazdy).

Historia

Plakat PKP PLK obwieszczający zamknięcie fragmentu linii z powodu prac modernizacyjnych

Pierwotnie nosił nazwę Warszawa Koło, pochodzącą od nazwy osiedla.

Od niedzieli 12 marca 2017 do listopada 2018, w związku z modernizacją linii kolejowej nr 20 i związanym z nią zamknięciem odcinka Warszawa ZachodniaWarszawa Gdańska, przystanek był nieczynny. Po zakończeniu prac otrzymał nową nazwę – Warszawa Młynów. Nazwę Warszawa Koło otrzymał inny przystanek kolejowy położony na trasie tej samej linii kolejowej.

Układ peronu

Obecnie przystanek posiada dwa niezadaszone perony, każdy z jedną krawędzią peronową. Nie posiada kas biletowych ani poczekalni. W ramach modernizacji linii przystanek otrzymał nowe wiaty, schody ruchome z poziomu ulicy, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych m.in. dzięki windom i systemom specjalnych oznaczeń krawędzi peronów[1].

Komunikacja miejska

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Warszawy Gdańskiej, Legionowa, Nasielska i Iłowa.

Do przystanku kolejowego Warszawa Młynów można dojechać drugą linią metra, oraz wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym Metro Młynów.

Przypisy

  1. Odliczanie do zamknięcia linii obwodowej w Warszawie, Martyn Janduła, Rynek Kolejowy, 10.03.2017

Advertisement