Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy przystanku kolejowego. Zobacz też: Gocławek (osiedle i obszar MSI) i PKP Gocławek (przystanek).

Perony przystanku

Budynek stacyjny

Warszawa Gocławek (nazwa robocza Warszawa Marsa[1]) – przystanek kolejowy obsługiwany przez Koleje Mazowieckie oraz Szybką Kolej Miejską (linia S1) położony u zbiegu ulic Korkowej i Torowej. Znajduje się on na 10. kilometrze linii kolejowej nr 7 łączącej Warszawę Wschodnią z Dorohuskiem. Widnieje na liście przystanków Zarządu Transportu Miejskiego (nr 2903, rozkłady jazdy).

Przystanek został uruchomiony 27 listopada 1955 roku[1]. Przystanek posiada dwa perony, każdy z dwiema krawędziami peronowymi, zadaszone wiatami przystankowymi. Kasy biletowe oraz poczekalnia zostały zlikwidowane.

Z przystanku można dojechać elektrycznymi pociągami podmiejskimi m.in. do: Śródmieścia, Otwocka, Pilawy i Dęblina.

Do przystanku kolejowego Warszawa Gocławek można dojechać wszystkimi liniami komunikacyjnymi zatrzymującymi się w zespole przystankowym PKP Gocławek. Przy stacji ma też powstać parking dla samochodów, który wybuduje dzielnica Wawer.

Przypisy