Nastawnia dysponująca WCz widziana od strony Szczęśliwic

Semafor kształtowy "G2" odnoszący się do toru nr 213 na Czystem

Warszawa Czyste – kolejowa stacja techniczna, położona w rejonie Czystego i Odolan na pograniczu dzielnicy Wola i Ochota, między Alejami Jerozolimskimi, ul. Mszczonowską i ul. Gniewkowską.

Stacja techniczna jest położona na 3500 metrze linii kolejowej nr 20, jest organizatorem wyjazdów pociągów ze stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice do Warszawy Zachodniej (linia kolejowa nr 46) oraz zjazdów z Warszawy Zachodniej do stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice (linia kolejowa nr 42). Do okręgu nastawczego stacji należy również nieużywana obecnie łącznica nr 868, obsługująca zjazdy i wyjazdy lokomotyw z Lokomotywowni Warszawa Odolany do stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice, przez tor żeberkowy ze zmianą kierunku jazdy obsługiwany z nieistniejącej już nastawni wykonawczej WCz4.

Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się z nastawni dysponującej WCz (ul. Mszczonowska 13) wyposażonej w urządzenia SRK mechaniczne scentralizowane oraz nastawni wykonawczej WCz1 (tory wyjazdowe ze Szczęśliwic). Stacja wyposażona jest w semafory świetlne, aczkolwiek przy torze nr.213 ostał się jeden semafor kształtowy (chyba jedyny na Warszawskim Węźle Kolejowym).

Galeria