Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Nastawnia dysponująca WCz widziana od strony Szczęśliwic

Semafor kształtowy "G2" odnoszący się do toru nr 213 na Czystem

Warszawa Czyste – kolejowa stacja techniczna, położona w rejonie Czystego i Odolan na pograniczu dzielnicy Wola i Ochota, między Alejami Jerozolimskimi, ul. Mszczonowską i ul. Gniewkowską.

Stacja techniczna jest położona na 3500 metrze linii kolejowej nr 20, jest organizatorem wyjazdów pociągów ze stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice do Warszawy Zachodniej (linia kolejowa nr 46) oraz zjazdów z Warszawy Zachodniej do stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice (linia kolejowa nr 42). Do okręgu nastawczego stacji należy również nieużywana obecnie łącznica nr 868, obsługująca zjazdy i wyjazdy lokomotyw z Lokomotywowni Warszawa Odolany do stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice, przez tor żeberkowy ze zmianą kierunku jazdy obsługiwany z nieistniejącej już nastawni wykonawczej WCz4.

Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się z nastawni dysponującej WCz (ul. Mszczonowska 13) wyposażonej w urządzenia SRK mechaniczne scentralizowane oraz nastawni wykonawczej WCz1 (tory wyjazdowe ze Szczęśliwic). Stacja wyposażona jest w semafory świetlne, aczkolwiek przy torze nr.213 ostał się jeden semafor kształtowy (chyba jedyny na Warszawskim Węźle Kolejowym).

Galeria

Advertisement