Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Warsaw Trade Tower (WTT) – (ang. Warszawska Wieża Handlowa) drugi pod względem wysokości wieżowiec Warszawy, położony na Woli, przy ulicy Chłodnej 51. Zbudowany wg projektu pracowni Wyszyński, Majewski, Hermanowicz & RTKL Architekci, otwarty w 1999 roku.

Wieżowiec zbudował w latach 1997-99 koreański koncern Daewoo. Na jego pierwszych dwóch kondygnacjach znajduje się centrum handlowe, kolejne piętra wzwyż zajmują biura. Trzy kondygnacje podziemne pełnią funkcję parkingu na 300 samochodów. Budynek ma wznoszącą się 24 m nad dachem iglicę – metalowy maszt zakończony anteną przekaźnikową, rozpoczynający się na wysokości 32. piętra.

Fundament Warsaw Trade Tower sięga 11 metrów pod ziemię, cały budynek opiera się na 156 palach. Centralnym elementem konstrukcji jest żelbetowy trzon, w którego wnętrzu znajdują się szybkie windy (osiągające prędkość 25,2 km/h) i wszystkie niezbędne instalacje, dzięki którym budynek stał się jednym z najbardziej nowoczesnych w Warszawie. Jest drugim najwyższym budynkiem w Warszawie i w Polsce do lini dachu 184,0 m wraz z iglicą mierzy 208,0 m.

WTT jest 2. co do wielkości budynkiem w Warszawie i w Polsce. W 2012 roku został wystawiony na sprzedaż.

Linki zewnętrzne

Advertisement