Warszawikia

Zapraszamy do dyskusji na temat zmiany skórki (o tutaj).

CZYTAJ WIĘCEJ

Warszawikia
Advertisement
Warszawikia

Obecny budynek przy ul. Jagiellońskiej 51

Dawny budynek komendy przy ul. Cyryla i Metodego 4

VI Komenda Rejonowa Policji znajduje się przy ul. Jagiellońskiej 51 na Pradze Północ.

Początkowo komenda mieściła się w gmachu przy ul. Cyryla i Metodego 4 wzniesionym w latach 30. XX wieku, gdzie wcześniej miał być internat studentów teologii prawosławnej, jednak w 1944 roku ulokowały się tu jednostki Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego. Do 1956 roku przetrzymywano, przesłuchiwano i męczono tutaj wielu członków Polskiego Państwa Podziemnego oraz przeciwników systemu komunistycznego. O tych czasach przypomina dziś tablica przy wejściu do budynku.

Przez następne lata w budynku znajdował się komisariat Milicji Obywatelskiej, a następnie Policji. W 2005 roku zawarta została ugoda między policją a kościołem prawosławnym budynek komendy ma zostać przekazany sąsiadującej cerkwi św. Marii Magdaleny, a budowę nowej siedziby podjęto na Golędzinowie. Komenda przeniosła się do nowej siedziby przy ulicy Jagiellońskiej 51 dnia 21 stycznia 2010 roku, a w budynku przy ul. Cyryla i Metodego 4 urządzono Centrum Kultury Prawosławnej.

Ciekawostki

  • Ze względu na powojenną historię budynku, ale również specyfikę dzielnicy i związane z tym ostrzejsze działania milicjantów/policjantów, wśród mieszkańców Pragi funkcjonuje powiedzenie:
Cyryl jak Cyryl, ale te jego metody!
  • W oknach na parterze komendy do niedawna były kraty z inicjałami "MO".

Dane kontaktowe

VI KRP Warszawa:

Rewir dzielnicowych:

Linki zewnętrzne

Advertisement