Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy Wybrzeże Gdyńskie. Zobacz też: ulica Wybrzeże Gdańskie, ulica Wybrzeże Helskie oraz ulica Wybrzeże Szczecińskie.
ulica 1-27
Wybrzeże Gdyńskie
Wybrzeze Gdynskie.jpg
ul. Wybrzeże Gdyńskie (rejon Cytadeli)
Dzielnica: Bielany, Żoliborz
Okres powstania: koniec lat 30. XX wieku
Długość: 7 150 m

Ulica Wybrzeże Gdyńskie – odcinek Wisłostrady biegnący przez Bielany i Żoliborz.

Historia

Ulica powstawała w dwóch etapach. W 1938 roku otwarto wybudowany z inicjatywy prezydenta Stefana Starzyńskiego odcinek od dzisiejszego mostu Gdańskiego do ulicy Krasińskiego. Dalszy fragment powstał dopiero w drugiej połowie lat 70. XX wieku.

Historycznie na ul. Wybrzeże Gdyńskie znajdował się kraniec autobusowy Bielany ATK.

Opis

Ma długość ponad 7 km, łączy most Gdański z ulicą Pułkową. Posiada dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Jest fragmentem drogi krajowej nr 7 i trasy europejskiej E77. Wzdłuż Wybrzeża Gdyńskiego biegnie ścieżka rowerowa. Ulicą odbywa się ruch autobusowy.

Ulica rozpoczyna swój bieg od przejścia pod wiaduktem mostu Gdańskiego. Biegnąc na północ, krzyżuje się kolejno z ulicami: Krajewskiego, Czujną, Krasińskiego i Gwiaździstą (bezkolizyjnie), Trasą Armii Krajowej (bezkolizyjnie), dojazdem do ul. Gwiaździstej (bezkolizyjnie), Pergaminów oraz Prozy (bezkolizyjnie), po czym kończy swój bieg również bezkolizyjnym skrzyżowaniem z ul. Pułkową.

Najważniejsze obiekty

Zobacz też