Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Wiktorska.
ulica 3-110
Wiktorska
Wiktorska.jpg
ul. Wiktorska (rejon al. Niepodległości)
Dzielnica: Mokotów
Okres powstania: 1916 – włączenie do Warszawy
Długość: 1600 m

Ulica Wiktorska – ulica położona na Mokotowie łącząca ulicę Wołoską z Puławską.

Historia

Nazwa pochodzi od imienia Wiktora Magnusa, budowniczego kolejki grójeckiej. Została włączona w granice Warszawy w 1916 roku.

Przebieg

Przecznice ulicy Wiktorskiej to al. Niepodległości, Łowicka i Kazimierzowska, dodatkowo w kierunku północnym odchodzą od niej ulice: Bałuckiego, Wiśniowa, Kraushara, Lipskiego, a w kierunku południowym: Piłkarska i Drużynowa. Dawniej planowano także poprzeczną ulicę Iłżecką. Ulica nie ma przedłużenia z żadnej strony. Ulica jest jednokierunkowa, w kierunkach od Wołoskiej i od Puławskiej do alei Niepodległości.

Otoczenie

Przy Wiktorskiej znajduje się m. in: jeden z oddziałów Wydziału Obsługi Mieszkańców, Wydział Ochrony Środowiska, Wydział Zasobów Lokalowych Urzędu dzielnicy Mokotów, oraz niektóre delegatury Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Mieszczą się na tej ulicy też przedszkola, szkoła podstawowa, szkoła muzyczna, licea (VI Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Rejtana, XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego), Biblioteka Publiczna nr 107 i Czytelnia Naukowa nr 4 dzielnicy Mokotów.

U zbiegu z aleją Niepodległości znajduje się południowe wejście do stacji metra Racławicka. Nie odbywa się niej żaden ruch autobusowy czy tramwajowy.

Linki zewnętrzne