ulica Kazimierza 1-55
Wóycickiego
Ulica Wóycickiego w Warszawie.jpg
Ulica Wóycickiego na wysokości kampusu UKSW
Dzielnica: Bielany
Okres powstania: przed 1979
Długość: 2900 m

Ulica Kazimierza Wóycickiego – ulica na Bielanach.

Historia

Ulica otrzymała swoją nazwę uchwałą Rady Narodowej m.st. Warszawy z dnia 31 stycznia 1979[1]. Wcześniej droga nosiła dwie nazwy – na odcinku od ul. Wólczyńskiej do ul. Dankowickiej ulica Czcionki, a od ul. Dankowickiej do ul. Pułkowej ulica Wodewil[1].

25 i 26 listopada 2015 wymieniono nawierzchnię na odcinku od ul. Palisadowej do ul. Pułkowej[2].

Przebieg

Łączy ul. Wólczyńską z ul. Pułkową (Wisłostradą). Po drodze przecina ulice: Burleską, Palisadową, Dziekanowską, Anny Jagiellonki, Dankowicką, Ptasi Raj, Tułowicką, Jamki, Żubrową i drogę wewnętrzną Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Patron

Patronem ulicy jest Kazimierz Władysław Wóycicki (1807-1879)[1], polski literat i wydawca, historyk Warszawy.

Związek z Warszawą mają również dwie inne osoby nazywające się Kazimierz Wóycicki.

Otoczenie

Kraniec autobusowy Młociny-UKSW

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Uchwała nr 49 Rady Narodowej Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 31 stycznia 1979 r. w sprawie nadania nazw ulicom, „Dziennik Urzędowy Rady Narodowej m.st. Warszawy”, Warszawa, dnia 2 kwietnia 1979 r., nr 5, poz. 21, s. 4.
  2. Ulica K. Wóycickiego do remontu. Um.warszawa.pl, 24 listopada 2015.