Ulica ppłk. Wacława Szadkowskiego – ulica położona w rejonie MSI Bemowo-Lotnisko na Bemowie.

Historia

Ulica Szadkowskiego powstała w latach 80. XX wieku, kiedy to zredukowano obszar lotniska Warszawa-Babice pod budowę pięciu osiedli mieszkaniowych. Przedtem na jej miejscu znajdowała się droga kołowania dla samolotów.

Nazwę ulicy nadano na mocy Uchwały nr 60 Rady Narodowej Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 22 lutego 1980 r. w sprawie nadania nazw ulicom[1]. Upamiętnia ona ppłk. Wacława Szadkowskiego – uczestnika powstania warszawskiego, żołnierza Armii Ludowej i działacza KPP i PZPR.

13 grudnia 2017, w wyniku dekomunizacji, nazwę ulicy zmieniono na mjr. Hieronima Dekutowskiego „Zapory”. 7 grudnia 2018 przywrócono dawną nazwę[2].

Opis

Jest to główna ulica osiedla Bemowo II. Przecina je na wskroś, łącząc ul. Radiową z ul. Wrocławską. Obok ulicy stoją bloki mieszkaniowe, sklepy spożywcze oraz Szkoła Podstawowa nr 321.

Krzyżuje się z ul. Radiową, ul. Kędzierskiego, ul. Orlich Gniazd, ul. Bołtucia, ul. Szareckiego i ul. Wrocławską.

Schemat przebiegu

1x1BP.gif ul. Wrocławska
1-1.gif ul. Markiewicza
1x1B.gif ul. Bołtucia, ul. Szareckiego
1x1P.gif ul. Bołtucia
1x1B.gif ul. Kędzierskiego, ul. Orlich Gniazd
1x1P.gif ul. Kędzierskiego
1x1BK.gif ul. Radiowa

Galeria

Przypisy

  1. Uchwała nr 60 Rady Narodowej Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 22 lutego 1980 r. w sprawie nadania nazw ulicom, Dziennik Urzędowy Rady Narodowej m.st. Warszawy, Warszawa, dnia 29 czerwca 1980 r., nr 8, poz. 6, s. 2.
  2. Artykuł z TVN Warszawa z 7 grudnia 2018 (data dostępu: 7 lipca 2019)