Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Pradze Północ. Zobacz też: rondo Starzyńskiego, zespół przystankowy Rondo Starzyńskiego i ulica Starzyńskiego w Wesołej.
ulica bd.
Stefana Starzyńskiego
Starzyńskiego.JPG
ul. Starzyńskiego (rejon ul. Namysłowskiej)
Dzielnica: Praga Północ
Okres powstania: lata 50. XX wieku
Długość: 1 900 m

Ulica Stefana Starzyńskiego – długa na 1,9 kilometra ulica położona na Pradze Północ, ciągnąca się od zjazdu z mostu Gdańskiego do ronda Żaba. Odbywa się nią ruch autobusowy i tramwajowy, wzdłuż ulicy istnieje również ścieżka rowerowa po południowej stronie.

Blok podoficerski FKW (nr 12)

Ulica została wybudowana wraz z mostem Gdańskim i oddana do użytku 21 lipca 1959 roku. Stanowi ona fragment obwodnicy śródmiejskiej. Przed wybudowaniem ul. Starzyńskiego jej śladem biegła ul. Pusta. W latach 2005-2006 w ciągu ulicy wybudowano estakady nad rondem Starzyńskiego.

Ulica rozpoczyna się będąc przedłużeniem mostu Gdańskiego i biegnie na tym odcinku wiaduktem oraz pod nim - część pod wiaduktem krzyżuje z Wybrzeżem Helskim i dalej z ul. Jagiellońską (rondo Starzyńskiego). Następnie wiadukt kończy się i ulica biegnie dalej na wschód krzyżując z ul. Namysłowską aby zakończyć się rondem Żaba z ulicami Świętego Wincentego, Odrowąża i 11 Listopada.

Przy ulicy znajdują się: