Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: zespół przystankowy Składkowskiego.

Ulica Felicjana Sławoja Składkowskiego – około 600-metrowa ulica, leżąca w obszarze Skorosze w Ursusie.

Przebieg

Ulica Składkowskiego biegnie od ronda z ul. Starodęby na północny wschód, krzyżuje z przedłużeniem ul. Hassa i drogą wewnętrzną centrum handlowego aby zakończyć się na ul. Prystora.

Historia

Ulica powstała wraz z ul. Prystora i ul. Starodęby w 2003 roku na gruntach rolnych, łącząc obie te ulice. Wtedy też przy ulicy powstał supermarket Leroy Merlin, w w grudniu 2007 roku obok supermarketu otwarto Centrum Handlowe Skorosze (nr 4), w którym znajduje się urząd pocztowy nr 142. Zachodnia pierzeja ulicy systematycznie od powstania zabudowywana jest budynkami wielorodzinnymi.

Nazwa ulicy

Patronem ulicy jest Felicjan Sławoj Składkowski, generał dywizji Wojska Polskiego, doktor medycyny, polski polityk okresu dwudziestolecia międzywojennego, premier w latach 1936-1939. Nazwa ulicy została nadana 13 maja 2004 roku[1] zgodnie z kluczem "polityków międzywojennych", według którego nazwano okoliczne ulice takie jak Prystora, Pużaka czy Sławka.

Komunikacja miejska

W latach 2008-2014 kursowały autobusy linii 177, 178 i 207 - na ulicy znajdował się zespół Skorosze. 7 sierpnia 2014 roku ruch autobusów przeniesiono na równoległą ul. Skoroszewską.

Źródła i przypisy