Ulica Ryszarda Siwca – ulica na Pradze Południe, przebiegająca w pobliżu Stadionu Narodowego, ułatwiająca dojazd z parkingu P+R Stadion Narodowy do ul. Wybrzeże Szczecińskie.

Patronem ulicy jest Ryszard Siwiec, który dokonał aktu spalenia na Stadionie Dziesięciolecia protestując przeciwko inwazji na Czechosłowację w 1968 roku.

Historia

Pomnik Ryszarda Siwca

<place lat="52.24143470" lon="21.04277810" /> Została wytyczona w latach 50. XX wieku jako jedna z ulic bez nazwy w pobliżu Stadionu Dziesięciolecia[1]. W 2011 roku, radny Piotr Lech zaproponował, by upamiętnić Siwca nazywając ten odcinek jego imieniem.

Dnia 20 października podjęto uchwałę na mocy której nadano fragmentowi imię patrona – tego samego dnia nadano nazwę rondu Unii Europejskiej[2]. Koszt nadania nazwy ulicy wyniósł 394 złote[1]. Od 5 maja 2012 roku w pobliżu skrzyżowania z ul. Wybrzeże Szczecińskie znajduje się pomnik Ryszarda Siwca[3].

Komunikacja miejska

Ulicą nie kursują linie komunikacji miejskiej, a w bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się przystanek Wybrzeże Szczecińskie. W odległości około 500 metrów znajduje się także stacja metra M2 Stadion Narodowy.

Przypisy