Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy na Mokotowie i Ursynowie. Zobacz też: ulica Rolna w Wesołej.
ulica 23-193
Rolna
Rolna.jpg
ul. Rolna (rejon Wałbrzyskiej)
Dzielnica: Mokotów, Ursynów
Okres powstania: bd.
Długość: północny: 850 m
południowy: 250 m
razem: 1 100 m

Ulica Rolna – ulica położona na Mokotowie i Ursynowie, biegnąca odcinkami od ul. Wałbrzyskiej do al. Wilanowskiej (część północna, 850 metrów) oraz od ul. Makolągwy do ul. Płaskowickiej (część południowa, 250 metrów).

Historia

Ulica istniała już na początku XX wieku, gdzie pełniła funkcję traktu łączącego Imielin i Moczydło.

Po raz pierwszy bieg ulicy został przerwany w jej północnej części w 1974 roku przez budowę osiedla Służew nad Dolinką[1] - wówczas ulica podzieliła się na fragment od al. Wilanowskiej do ul. Wałbrzyskiej oraz od ul. Bacha do Moczydłowskiej.

5 listopada 2015 roku 300-metrowy odcinek ul. Rolnej biegnący na zachód od ul. Moczydłowskiej przemianowano na ulicę Gminną, a odcinek od ul. Gminnej do ul. Płaskowickiej utracił swoją nazwę i nie nadano mu nowej.

Z powodu obu zmian długość południowego odcinka spadła z 1 800 na 250 metrów[2]. Od tamtej pory ulica jedyną przecznicą północnej części ulicy jest ul. Niedźwiedzia, a ursynowskiejul. Pustułeczki.

Otoczenie

Przy ul. Rolnej, pod skrzyżowaniem z Wałbrzyską mieści się stacja metra Służew, a pod całą długością północnego odcinka ulicy biegnie tunel metra. Wzdłuż północnej części ulicy biegnie ścieżka rowerowa. W latach 20072013 przy Rolnej 175a/b mieściła się Ambasada Republiki Serbii.

Galeria

Przypisy