Warszawikia
Advertisement
Warszawikia
Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: zespół przystankowy Prystora.

Ulica Aleksandra Prystora – około 650-metrowa ulica, leżąca w obszarze Skorosze w Ursusie.

Przebieg

Ulica Prystora biegnie od ul. Skoroszewskiej na południowy wschód, krzyżuje kolejno z ul. Składkowskiego, ul. Ryżową i ul. Rawską, aby zakończyć się ślepym zaułkiem.

Historia

Pierwszy odcinek ulicy powstał wraz z ul. Składkowskiego w 2003 roku na gruntach rolnych, łącząc ul. Składkowskiego z ul. Ryżową. W 2010 roku wraz z budową bloków między ulicami Składkowskiego i Skoroszewską powstał odcinek ulicy Prystora łączący te dwie ulice. Ostatni, wschodni odcinek ulicy umożliwiający dojazd do nowych bloków powstał w 2015 roku.

Nazwa ulicy

Patronem ulicy jest Aleksander Prystor, polski polityk okresu dwudziestolecia międzywojennego, minister przemysłu i handlu, w późniejszym czasie marszałek senatu i premier. Nazwa ulicy została nadana 13 maja 2004 roku[1] zgodnie z kluczem "polityków międzywojennych", według którego nazwano okoliczne ulice takie jak Składkowskiego, Pużaka czy Sławka.

Otoczenie

Przy ulicy znajdują się liczne osiedla budynków wielorodzinnych oraz jedno zachowane gospodarstwo rolne.

Komunikacja miejska

Ulicą od 1 maja 2008 roku kursuje komunikacja miejska - znajduje się na niej zespół przystankowy Prystora i przystanek z zespołu Składkowskiego.

Źródła i przypisy

Advertisement