<place lat="52.17800960" lon="20.99646560" /> Ulica Postępumokotowska ulica na Służewcu, która przebiega od ul. Konstruktorskiej do ul. Bokserskiej, krzyżując z ul. Domaniewską, Marynarską i Cybernetyki. Jednopasmowa, ale na odcinku od Marynarskiej do Cybernetyki dwupasmowa.

Ulica widoczna jest na rosyjskiej mapie okolic miasta Warszawy z 1838 roku, jednak mogła istnieć już w XV wieku, gdyż już wtedy Zbarż był wymieniony jako dobro rodziny Zbarskich. Na mapie tej biegnie ona od drogi ze wsi Zbarż biegnącej na Służew (ob. ul. Marynarska) na północny wschód w śladzie dzisiejszej ulicy, rozdzielając tereny wsi Zbarż i Służewiec by dobiec do kolonii Wyględów.

Po 1880 roku, gdy zbudowano fort Zbarż, została ona przedłużona do drogi wiodącej z fortu Zbarż na Służew (ob. ul. Bokserska). Na mapie z 1936 roku ulica kończy się na Wyględowie w rejonie obecnej ul. Konstruktorskiej.

W ramach budowy Południowej Dzielnicy Przemysłowej Służewiec odcinek ulicy od Marynarskiej na Wyględów został zabudowany, natomiast nowy bieg został skierowany na kierunek północy do ul. Konstruktorskiej.

W 2011 na skrzyżowaniu z ul. Cybernetyki powstało rondo. Ulicą odbywa się ruch autobusowy (od 1957, kiedy wyjechała na nią linia 136[1]), a przecinając ul. Marynarską krzyżuje się z torowiskiem tramwajowym.

W 2009 na ulicy znajdował się kraniec autobusowy Bokserska, został tam przeniesiony na czas remontu ronda Stamma[2].

Przebieg

1x1BP.gifUlica Konstruktorska

1x1B.gifUlica Domaniewska

1x1L.gifDroga bez nazwy

1-2.gif

2x1PN.gifDroga bez nazwy

2x1L.gifDroga bez nazwy

SAL S.gifUlica Młynarska

2x1LN.gifDroga bez nazwy

2-1.gif

1x1P.gifDroga bez nazwy

1-2.gif

2x2BR.gifRondo Żabczyńskiego

2-1.gif

1x1P.gifDroga bez nazwy

1x1BK.gifUlica Bokserska

.=== Przypisy ===