Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Piastów Śląskich.

Ulica Piastów Śląskich – jedna z głównych ulic na Nowym Bemowie. Łączy ul. Osmańczyka i ul. Krasnodębskiego z ul. Ligonia.

Historia

Przed włączeniem ulicy do sieci dróg Warszawy, droga będąca dziś jezdnią ul. Piastów Śląskich była jedną z dróg kołowania lotniska Warszawa-Babice. Nazwa ulicy, nadana 22 lutego 1980 r.[1][2], upamiętnia Piastów śląskich, linię dynastii Piastów zapoczątkowaną Władysława Wygnańca (syna Bolesława Krzywoustego), panującą w licznych księstwach śląskich od 1138 do 1675 roku.

20 listopada 2020 roku Zarząd Dróg Miejskich podjął decyzję o przebudowie ul. Piastów Śląskich. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich do skrzyżowania z ul. Żołnierzy Wyklętych ul. Piastów Śląskich posiada od tamtej pory dwa pasy ruchu (po jednym z każdej strony jezdni). Na miejscu usuniętych pasów ruchu zostaną wybudowane 53 miejsca parkingowe oraz droga dla rowerów[3].

Przebieg

Opis

Odchodzi na zachód od ul. Osmańczyka, następnie krzyżuje się z ulicami Oławską, Powstańców Śląskich, Popiołka, Żołnierzy Wyklętych i Sosnowiecką. Kończy się, dochodząc do ul. Ligonia. W przyszłości ul. Piastów Śląskich ma zostać przedłużona do ul. Obrońców Tobruku.

Na odcinku OsmańczykaŻołnierzy Wyklętych ulicą kursują autobusy, zlokalizowano tu przystanki Osmańczyka i Piastów Śląskich. Na tym samym odcinku wzdłuż ul. Piastów Śląskich przebiega ścieżka rowerowa.

Ważniejsze obiekty:

Schemat

2x2BP.gif ul. Krasnodębskiego, ul. Osmańczyka
2x2BPP.gif ul. Oławska
2x2L-1T.gif ul. Powstańców Śląskich
1x1L.gif ul. Popiołka
1x1L.gif ul. Żołnierzy Wyklętych
1x1L.gif ul. Sosnowiecka
1-1.gif ul. Ligonia

Galeria

Przypisy

  1. Uchwała nr 60 Rady Narodowej Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 22 lutego 1980 r. w sprawie nadania nazw ulicom, Dziennik Urzędowy Rady Narodowej m.st. Warszawy, Warszawa, dnia 29 czerwca 1980 r., nr 8, poz. 6, s. 2.
  2. Handke, Kwiryna, Słownik nazewnictwa Warszawy. Warszawa, Slawistyczny Ośrodek Wydawniczy, 1998, s. 358. ISBN 83-86619-97X
  3. Piastów Śląskich zostanie zwężona. Ruszają prace, duże zmiany. [w:] tustolica.pl. 20 listopada 2020. [data dostępu: 29 listopada 2020]