Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy ulicy. Zobacz też: Zespół przystankowy Płaskowickiej.
ulica Filipiny 3-40
Płaskowickiej
Płaskowickiej (ulica).jpg
Ulica Płaskowickiej przy skrzyżowaniu z Cynamonową, w tle skwer kpt. Zygmunta Pawlaczyka (2016)
Dzielnica: Ursynów
Okres powstania: lata 80. XX wieku
Długość: 3 200 m

Ulica Filipiny Płaskowickiej – ulica położona na osiedlach Imielin i Natolin w dzielnicy Ursynów.

Nazwana została na cześć Filipiny Płaskowickiej, działaczki ruchu socjalistycznego, nauczycielki. Nadanie nazwy nastąpiło w 1975 roku[1].

Przebieg

Ulica zaczyna się na wschodzie przy Nowoursynowskiej, jej kolejnymi przecznicami są: Rosoła, Cynamonowa, Lanciego, aleja Komisji Edukacji Narodowej (1999-2017: jako rondo Krystyny Krahelskiej), Braci Wagów, Stryjeńskich oraz Dereniowa (jako rondo Dereniowa), Pileckiego (jako rondo Polskich Kryptologów Enigmy), tutaj ulica zakręca drobnym łukiem w kierunku północnym i kolejnymi przecznicami są ulice Polskie Drogi, Rolna, Roentgena (jako rondo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy). Ulica kończy się skrzyżowaniem z ul. Puławską.

Planowane przedłużenie ulicy Płaskowickiej w kierunku Wilanowa poprzez Pola Wilanowskie nazywane było roboczo Płaskowickiej-bis – odcinek ten 19 marca 2009 roku zyskał nazwę ul. Adama Branickiego. Pod ul. Płaskowickiej ma planowo przebiegać Południowa Obwodnica Warszawy.

Najważniejsze obiekty

<place lat="52.14384432" lon="21.04856096" /> Przy ulicy Płaskowickiej mieszczą się następujące obiekty:

W czerwcu 2013 roku na ul. Płaskowickiej, na wysokości planowanego przedłużenia ul. Indiry Gandhi zamontowane zostały progi wyspowe, podobne do tych zamontowanych wcześniej na ul. Stawki oraz na ul. Obrońców Tobruku.

Galeria

Ciekawostki

  • W folderze informacyjnym SBM Ursynów informującym o budowie osiedla Ursynów Południowy z ok. 1977 r. ulica została dwukrotnie wymieniona pod nazwą Felicyty Płaskowickiej[2].

Przypisy

  1. Kwiryna Handke: Słownik nazewnictwa Warszawy. Warszawa: Slawistyczny Ośrodek Wydawniczy, 1998, s. 396.
  2. Informacja o zespole osiedli Ursynów Południowy (prawa stronica), strona z folderu SBM Ursynów dostępna w serwisie Ursynow.org.pl. Dostęp 8 maja 2015 r.